Sightseeing Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hilde - WaarBenJij.nu Sightseeing Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hilde - WaarBenJij.nu

Sightseeing Phnom Penh

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 Januari 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal!

Hier wat groetjes en zonnestralen uit Cambodja ;)

2 Januari heb ik het paradijselijke eiland Phu Quoc verlaten, mede omdat mijn visum op 4 januari afgelopen was :) Ik had er mijn zinnen op gezet om per boot Cambodja in te gaan naar Phnom Penh, dus gingen we per boot van Phu Quoc naar Ha Tien en van daar uit wilden we naar Chau Doc waar we de boottocht konden boeken... dit moest dus wel allemaal voor/op 4 januari zijn (of voor 4jan. was me niet helemaal duidelijk of het visum tot of tot en met 4jan. was ;) Om 16u kwamen we aan in Ha Tien en zoals verwacht gingen er alleen 's morgens bussen naar Chau Doc, wat ook een rit was van ruim 4u... tja, dan word ik toch wat zenuwachtig, want wat als we pas de 3e in Chau Doc aankomen en dan een boottocht moeten regelen op de 4e... met een beetje tegenslag (en dat is hier niet ongebruikelijk haha) zou ik echt een probleem hebben... Maar de vele motorrijders die ons weer zo'n beetje aanvielen toen we van boord stapten, vertelden ons dat we gewoon bij Ha Tien de grens over konden naar Kep in Cambodja! De grens was pas een jaartje open en stond dus nog niet in de reisgidsen! Het zou "slechts" een ritje zijn van 7km naar de grens en daarna nog 1,5u achterop de motor...pfff voor 35km!! Kun je je voorstellen hoe slecht de wegen hier af en toe zijn!! Maar ach, het was wel een goede optie (we hadden ook al best veel boottochtjes gemaakt de afgelopen week ;-)Vanuit Kep konden we de volgende ochtend al door naar Phnom Penh! Ideaal!
De grens was idd open en redelijk rustig, dus de douanebeambten namen allemaal de tijd voor ons... we moesten 3x formulieren invullen, heel veel stempels en controles door en toen stonden we eindelijk op de zandweg in Cambodja ") De rit was grotendeels verblindend... door het zand en verder enigszins pijnlijk, ten eerste door de onontwijkbare gaten in de weg en ten tweede is 1,5u best lang achterop een motor, aangezien het al donker werd, wilden we liever geen pauze nemen...
Om 19u kwamen we aan in Kep en na het eten en wat gekletst te hebben met andere slachtoffers haha hebben we ons busticket voor de volgende dag gekocht...oef... die motorrit bleek nog best mee te vallen vergeleken bij de busrit.. ok, dit komt ook doordat ik elke keer dreigde in slaap te vallen en dan met mijn hoofd niet echt zacht tegen het raam knalde... was dezelfde hobbelweg... en verder waren de zetels nogal krap voor 2 personen (tja, het eten is hier heeeerlijk!). Eenmaal aangekomen in Phnom Penh kregen we weer de gebruikelijk attack van motorrijders die ons naar het beste en goedkoopste hotel van PP wilden brengen, maar na 4u opgevouwen zitten in een bus, wil je graag wandelen!! Zelfs met 15kg op je rug (en nog n tas op je buik hihi balans he)!!!
In PP hebben we n simpel, relaxt hotel aan de rivier gevonden...jammer dat we pas later zagen dat er mega grote schermen voor de rivier staan, maar vanaf het gezamenlijke balkon kun je hem wel zien!! De rest van de dag hebben we besteed aan het oriënteren: markten & terrasjes bezocht :)
Vandaag zijn we naar het National Museum geweest, waar ze hele mooie, oude beelden van oa Angkor Wat hadden en later naar het Royal Palace wat ook heel mooi en indrukwekkend was. Vervolgens door het park gelopen waar de halve PP bevolking op keiharde muziek aan het dansen/sporten was, heel leuk om naar te kijken :)
Goed, ik heb jullie weer genoeg verveeld, ik ga maar ff 'n terrasje pakken ;-)

Veel schaatsplezier nog!!

XX

• 04 Januari 2009 - 15:16

Yvonne:

Heej meis, nog de allerbeste voor het nieuwe jar he!!!
    Volgens mij komen die sms-jes van mij nooit aan.
    Weer een indrukwekkend verhaal, en mooie foto's!
    Geniet jij maar van een lekker fris drankje op een terrasje, dan ga ik nu lekker een kopje thee drinken.

Veel liefs Yvon

• 04 Januari 2009 - 23:27

Michel:

Beste wensen en happy travels en doe niet zo vaag over die gringo. Op naar Andkor!!!

• 05 Januari 2009 - 15:19

Willem:

Ik ben NIET...ik herhaal ...NIET jaloers.

Maar tof wat je daar allemaal doet. Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar moet dat nu wel doen, om je het allerbeste te wensen voor 2009 !

Geniet met volle teugen !

Willem