Happy 2009: het jaar van de kreeft ;-) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hilde - WaarBenJij.nu Happy 2009: het jaar van de kreeft ;-) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hilde - WaarBenJij.nu

Happy 2009: het jaar van de kreeft ;-)

Door: kreeftje

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Januari 2009 | Vietnam, Hanoi

Heeeeeel gelukkig nieuwjaar allemaal en dat al jullie dromen uit mogen komen!!
En dankjulliewel voor alle smsjes vannacht!!

Kerst heb ik in Saigon gevierd en 2e Kerstdag op excursie in de Mekong Delta. Daarna een dagje Cantho, waar ik met de Amerikaanse jongen, met wie ik sinds Saigon samen reis, een motor gehuurd heb en oa de floating market heb bezocht... per boot natuurlijk, niet op de motor ;-) Helaas begon het (weer'ns) kei en keihard te regenen toen we net uit de boot stapten, dus hebben we een uurtje geschuild in/onder de tent van een paar Vietnamese... we hebben allemaal ontzettend veel lol om en met elkaar gehad: je komt een heel eind met gebaren en geluiden haha.
De 28e zijn we naar het eiland Phu Quoc gegaan en na een lange, lange zoektocht een voor ons ideaal hotel gevonden! (airco, heet water, tv, koelkast en geweldige ligging tussen Long Beach en de binnenstad!). Ook hier hebben we weer een motor gehuurd en zijn een paar stranden gaan bezoeken, watervalletjes (ok ok, het is het droge seizoen, dus zoveel waterval was er niet ;-) Een van de stranden was echt verlaten! We hadden echt een heel wit, bounty strand voor onszelf en de zee was zo ongelooflijk helder!! Als je tot je middel in het water stond, zag je nog glashelder je tenen!!
Gisteren zijn we op snorkelexcursie geweest en ondanks dat we ons goed ingesmeerd hadden met factor 50(!) zijn mn armen en bovenbenen verbrand?!! En dat is tijdens de boottocht van ruim 30min terug richting de haven gebeurd!! Vandaar dus: 2009 het jaar van de kreeft haha
Daarna hebben we nog heerlijk op het strand gelegen en na een douche en aantutten zijn we richting het strand gelopen, op zoek naar het beste beachfeest! Door een eerdere regenbui waren de vele strandbuffetten naar de binnen verplaatst, maar wel waren er een paar kampvuren op het strand en probeerden ze lampionnen, zoals eerder gezien in Chiang Mai, op te laten, maar de lonten waren hier veel te groot, waardoor het merendeel van de lampionnen boven zee vlam vatten (wat op zich ook een heel mooi effect gaf!)
Helaas begon het na 15min lopen weeeeer keihard te regenen, dus zijn we snel een tentje ingerend...van alle kanten kwamen (doorweekte) mensen aangerend... en gezellig dat het werd!! Rond 23u waren we met een groepje van 6 die graag naar de Eden bar wilden gaan... dus tja, onze charmante regenmantels aangetrokken en over het strand naar Eden gelopen... wat geen 5 min. lopen was, zoals gedacht, maar ruim 15.. gelukkig waren we op tijd vertrokken! Om middernacht hebben we onze (zelfmeegebrachte ;-) fles champagne geplopt en kort daarna was het droog, dus hebben we op het strand verder gefeest! Het was echt super!! We besloten een taxi naar huis te nemen en liepen dus niet over het strand terug, maar naar de weg die bestond inmiddels uit een grote, vieze, oranje modderpoel!! Bleeeh, maar wel lachen!! Tegen de tijd dat we een taxi hadden, zaten we van onder tot boven onder de modder!
Vandaag hebben we ff een off-day...lang uitgeslapen... gegeten... middagdutje op strand gedaan... ;-)
Morgen vertrekken we via Ha Tien en Chau Doc richting Phnom Penh in Cambodja...

Sterkte vandaag!
x

• 01 Januari 2009 - 20:10

Sigrid:

Ha Hilde, bericht toch leesbaar, alleen staat het onderaan op mei 2008 en dat terwijl je het net over een US hunk had...Happy NY, en het begint al op te schieten. Bij Elro hebben ze drie nieuwe mensen aangenomen, oa voor mijn functie. Ga binnenkort ns kijken daar, moet natuurlijk wel weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Het begint nu echt op te schieten voor je. Hier alles relaxt, toch andere feestdagen met alle ongemakken, ben ook blij dat alles achter de rug is, op naar april, eind van de chemo.
    Pascal is trouwens op tweede kerstdag bevallen van een zoontje: Boris

Veel liefs, Sigrid

• 01 Januari 2009 - 21:59

Anouk:

Nou dat klinkt als een geweldig nieuwjaar!!Veel beter als het mijne :( Ik ga je zo maar even mailen want ik wil ook alles weten achter de schermen ;) dikke kus en tot snel (voor jou niet maar voor mij wel..) in 2009!!xx