Kater in Phnom Penh ;-) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hilde - WaarBenJij.nu Kater in Phnom Penh ;-) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hilde - WaarBenJij.nu

Kater in Phnom Penh ;-)

Door: platzakje....

Blijf op de hoogte en volg Hilde

09 Januari 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal :)

Genieten jullie ook zo van het weer?! :)

De volgende dag in PP zijn we naar het Tuol Sleng Museum geweest en de Killing Fields... heel heftig om de oude gevangenis met de martelwerktuigen van de Rode Khmer te zien om vervolgens naar de massa graven te gaan... gaat je niet in de koude kleren zitten.. onbegrijpelijk hoe mensen elkaar dit elkaar aan kunnen doen, en dan slechts tot 34jr geleden?!

Ook zijn we (nogmaals) naar de Russische markt gegaan met het idee alle "benodigde" souvenirs te kopen en deze dezelfde dag nog per post te verschepen... handig! Dus heeeeerlijk geshopt! En helemaal geslaagd in het vinden van een souvenir voor mn Suske!! Om te voorkomen dat ik het bij thuiskomst niet af zou kunnen staan, heb ik ook voor mezelf een exemplaar aangeschaft ;-)
Terug in het hotel alles verzameld wat alvast richting NL kon gaan en met zo'n 4kg richting postkantoor gelopen. We hadden gehoord dat je daar verzenddozen kon kopen, maar in plaats daarvan kregen we ieder een oude, zwakke Angkorbier doos welke we zeker een half uur lang hebben staan intapen tot ik het gevoel had dat hij NL wel zou halen :) Vervolgens formuliertjes ingevuld en ff gevraagd wat het zou kosten... oef, ik schrok me rot!! Mijn pakketje zou USD 85 kosten om per air naar NL te sturen, of USD 63 per boot... welke er 4 mnd over zou doen?!! Per air zou ook 3 wkn duren.. dus dan is het mogelijk dat ik tegelijk met mijn pakketje de oversteek maak van Azië naar Europa?? Tja, laat dan maar, dan draag ik het zelf wel!! Dus enigszins beschaamd toch maar mn pakketje en geld terug gevraagd... Was net zo blij met de "goede" prijzen die ik voor elkaar gekregen had bij het aanschaffen van souvenirs..dan is het onzin om er USD 85 (?!!) bovenop te zetten!!
Met enigszins een kater en onze dozen onder onze armen zijn we weer richting hotel gelopen... doosje weer uitgepakt en toch alles in mn tassen kunnen krijgen :)

De volgende dag zijn we met de bus naar Siem Reap (Angkor Wat) gegaan. De busrit was deze keer prima! Een beetje spannend af en toe omdat de motor niet altijd wilde blijven lopen, maar ach, da's maar een kleinigheidje hier ;-)
Aangekomen in Siem Reap vonden we een hotel dichtbij de centrale markt...hmmm...en 's avonds vonden we ook de nightmarket! Leuk.. maar mag echt niets meer kopen.. althans geen grote dingen hihi
Vervolgens hebben we bij een tentje met live muziek wat gedronken en de zangeres had zo'n ongelofelijk stem!! We verwachtten minstens een flinke tante te zien, want er kwam zoveel volume uit, maar daar stond een ieniminie, klein, tenger meisje... wauw, dat dat geweldige geluid daar uit kwam?!! Daarna nog naar de bar "Angkor What?" geweest waar het een groot feest was...
De volgende dag hadden we besloten eerst rustig aan te doen en dan een halve dag Angkor Wat te bezoeken. Het is prachtig!! Zo indrukwekkend dat het niet te beschrijven is!! De tempels, de omgeving, etc. helemaal geweldig en dan loop je door Angkor Wat en bedenk je dat daar honderden jaren geleden ook mensen gelopen hebben die daar woonden en leefden! Echt weer een moment waarop ik het "happy traveller"-gevoel krijg!!
Samen met heeeeel veel andere toeristen hebben we vanaf Phnom Bakheng een prachtige zonsondergang genoten!
We hadden een 3 dgn pas en de volgende dag zijn we vanaf 9u naar de tempels gegaan.. weer een dag met open mond rondgelopen, maar rond 15u waren we echt bekaf en besloten de volgende dag de rest te doen. De laatste Angkor dag naar de Roluos groep geweest waar de oudste tempels zich bevonden en bij terugkomst in het hotel ff middagdutje gedaan... tja, het leven van een reiziger kan best vermoeiend zijn ;-)

xx

• 09 Januari 2009 - 20:39

Yvonne:

Wauw, mooie foto's en weer veel indrukwekkende dingen meegemaakt.
    Echt een ervaring rijker, ben jaloers!

KUSSSSSS