Zucht... het zit erop!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu Zucht... het zit erop!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

Zucht... het zit erop!!

Door: ex-vakantieganger...

Blijf op de hoogte en volg Hilde

24 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo mede-koukleumers,

Daar ben ik weer... in het koude kikkerlandje... HEIMWEE !!!

Mijn laatste week in VangVieng, Laos was geweldig!! Op zaterdag kwamen het Engelse stel en Erik en ik aan in Vangvieng en de volgende dag zijn we (weer) gaan tuben, deze keer heb ik wèl beeldmateriaal dat ik van een hoge swing het water in spring!! Het was superleuk!! Bij het startpunt was een organic farm waar de opbrengst van de Mojito's (=lekker drankje) ging naar de organisatie die Laotiaanse kinderen hielp door o.a. Engelse les e.a. scholing te geven (mojito's maken?), dus tja, wij hebben wel wat over voor zo'n goed doel: drinken voor de kinderen!! De volgende paar barretjes waren een combi van (veel) dansende, drinkende mensen in zwemkleding en swings en glijbanen. Elke sprong van een swing werd gevolgd door een massaal "oooh", "aaaah" en vaak ook "oei, auw" :) Rond 5u werd het fris en moesten we nog een eind de rivier af peddelen om onze tubes in te leveren... helaas, 5min. te laat! Dus verloren we een deel van de borg :( maar de dag was zo leuk geweest! We besloten de volgende dag weer te gaan en dan zouden de 2 Finnen inmiddels ook gearriveerd zijn. De Engelsen besloten hun reisschema aan te passen en nog een dag te blijven :) Dinsdag zijn we zonder tubes gegaan, gewoon met de tuktuk naar de startplaats (en natuurlijk weer een mojito voor de kinderen gedronken!) en van bar naar bar gelopen of gezwommen... De volgende dag gingen de Engelsen echt weg en bleven de Finnen, Erik en ik achter. We hebben de dag luierend aan de rivier doorgebracht en de volgende dag moest ik de heren achterlaten om richting Bangkok te gaan :( Ik had de nachtbus van wo. op do. en zou vrijdag vliegen. Aangezien buspech hier vrij normaal is, durfde ik het risiko niet te nemen om een dag later te vertrekken, dus had ik nog 1 dag in Bangkok en vrijdag vloog ik richting Düsseldorf waar mijn ouders & suske me op kwamen halen :)
Tja, ondanks de heimwee was mijn thuiskomst toch wel heeeel leuk! Ik had allemaal lieve kaartjes, bloemen en champagne ontvangen om de 'pijn' te verzachten ;-) Na een gezellig avondje hebben Yvon en ik nog tot 4u gekletst en toen wist ik zeker dat ik mn jetlag overwonnen had ;-)

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle mooie en leuke mailtjes, smsjes, berichten, (e-)kaarten en bloemen die ik de afgelopen 3 mnd ontvangen heb, het motiveert me zeker om weer'ns zo'n reis te maken ;-)

XX

• 24 Januari 2009 - 18:16

Anouk:

Blij dat je weer terug bent maar minder voor jou!leef met je mee hoor...zal die ronaldmcdonald maar niet aan ravi laten zien haha, vanmiddag moest hij hem nog perse een handje geven!!tot snel weer xx

• 25 Januari 2009 - 21:35

Yvonne:

Ik ben blij dat je er weer (op tijd) bent, net voor de carnaval heeeeeeeeeeeel goed hoor!!!

Dikke kussss