Party on the Vodka train - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Hilde - WaarBenJij.nu Party on the Vodka train - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Hilde - WaarBenJij.nu

Party on the Vodka train

Door: een feestende toerist...

Blijf op de hoogte en volg Hilde

24 Juli 2010 | Rusland, Irkoetsk

Hallo allemaal!

Wauw... 4 dagen op de vodka trein op een dieet van noodlesoepjes, chips en wodka levert hilarische feestjes op! Een korte samenvatting:

we hebben een superleuke groep! hebben (heeeel) regelmatig buikpijn van het lachen! 4 dagen in de trein waren hilarisch: 1 avond deden we spontaan een 'sing along' waarbij iedereen een liedje in zijn/haar moedertaal moest zingen, Engeland begon met Rosy die een operazangeres bleek te zijn... leuk hoor...daar kunnen wij natuurlijk nooit tegenop! Verder hadden we nog een Pakistaans lied wat de Engelse Sarah moest begeleiden met dans, geweldig. Frankrijk kwam met 'frère jacques' wat iedereen bleek te kennen. Alle overige passagiers op de trein die toevallig onze coupé passeerden moesten ontzettend lachen en vonden het geweldig (we zaten dan ook met 12 in en nog ns 2 in de deuropening van 1, kleine coupé... Gelukkig kwam er een NL jongen voorbij die voor Nederland 'Lang zal ze leven' inzette ;-)
Die avond kwamen we ook op het idee de avond erna een 'fancy dress'party te doen: een verkleedpartijtje... ja hoor... niemand heeft toch verkleedspullen bij zich?!? Zo'n beetje heel de dag was iedereen in de weer met voorbereidingen en ideeën opdoen/uitwerken. Na de laatste stop om 19u trok iedereen zich terug in zn coupé en ging zich verkleden, om 20u kwam iedereen naar buiten verkleed als: mummy/English patient (helemaal gewikkeld in wc papier), een paar hadden hun bedlaken omgebonden en van bloemen/planten een krans voor om hun hoofd gemaakt, ik was als kat met snorharen van kohlpotlood en 2 knotten op mijn hoofd, een baboeschka en een mongoolse man met een hoofddeksel gemaakt van ronde soep/noodlebakjes, etc. etc. het was hilarisch!! We besloten naar het restaurant van de trein te gaan om daar wat te drinken, dus we liepen als in een parade door heel de trein en kregen zo zelfs de russen aan het lachen (wat een zeldzaamheid is!) eenmaal in het restaurant was er geen plaats voor ons, maar we kregen wel een staande ovatie van de mensen die er aan het dineren waren haha, toen maar weer terug en we hebben gefeest tot heel laat. Ik hoef niet te vertellen dat bij beide avonden de wodka rijkelijk vloeide ;-)
Gisteren waren we bij het Baikalmeer wat nu 8 graden is en bijna iedereen heeft even gezwommen, ik niet hoor, mij te koud! Ik heb wel bóven het meer gehangen toen ik in brandweergreep het water in gedragen werd...en dat telt ook vind ik ;-) Vandaag hebben Irkutsk gezien en we gaan zo weer op de trein naar Mongolië.

Zo, nu zal ik eens kijken of ik nog wat leuke, acceptabele foto's hierbij kan plaatsen ;-)

Vodka groetjes!

• 25 Juli 2010 - 23:21