Recordtemperatuur in Moskou... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hilde - WaarBenJij.nu Recordtemperatuur in Moskou... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hilde - WaarBenJij.nu

Recordtemperatuur in Moskou...

Door: een zwetende toerist...

Blijf op de hoogte en volg Hilde

19 Juli 2010 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal!

Hier een berichtje uit het exotische rusland... het is hier bloedheet! Gisteren werden de hoogste temperaturen sinds 170 jaar gemeten in Moskou!!
Vrijdagochtend.. eh, NACHT eigenlijk, vertrokken papa, mama, Mas en ik weer voor een familiedrama op Düsseldorf Airport ;-) De tranen verdwenen al vrij snel toen ik na het afscheid afgeleid werd door een douanebeamte die mijn handbagage extra wilde checken op gevaarlijke stoffen..oooh, wat interessant hihi Eenmaal in St. Petersburg begon het feest pas echt ;-) eerst van de luchthaven met de bus naar de metro, waar alles alleen in cyrillisch schrift aangegeven staat, dan 5 stops op de rode lijn, overstappen en nog 3 stops op de groene lijn... dàt ging allemaal nog goed met een beetje vragen in het Engels en door aan te wijzen op de plattegrond, maar toen nog het hotel vinden!?! Terwijl ik bepakt & bezakt aan het zoeken was in de buurt van waar het hotel moest zijn, begon het te regenen. Eerst was het nog heerlijk verkoelend, maar toen ging het toch wel erg hard doorregenen! Gelukkig wist ik waar ik mijn paraplu had èn had ik nog 1 hand vrij om mn kleine plu half boven mijn tas op mijn buik en half boven mijn rugzak te houden ;-) Gelukkig vond ik binnen 10 minuten het hotel en stopte het ook met regenen... Ik hoorde dat mijn kamergenootje Angeline heette en dat ze nog niet gearriveerd was, dus ik gooide mijn tassen in de kamer en schreef haar een kennismakings-/welkomsbriefje waarin ik schreef dat zij een bed kon kiezen en stelde ik me voor als haar kamergenoot en schreef dat ik een oude, lelijke en stinkende vrouw was die snurkte hihi Toen ben ik snel de stad ingegaan, want ik had nog 1,5uur voor de groepsmeeting waar ik de reisleidster en de overige groepsleden zou leren kennen. Ik bewonderde de gebouwen aan de beroemde winkelstraat: Nevsky Prospekt en keerde op tijd weer terug naar het hotel zodat ik nog kon douchen en mijn kamergenootje mijn gevoel voor humor uit kon leggen hihi, gelukkig had ze, ondanks de vermoeidheid van een 28 uur durende reis, heel hard kunnen lachen om mijn briefje. We kletsten en lachten nog wat af en vervolgens kwamen we net te laat op de groepsmeeting, dus we hadden al direct een reputatie opgebouwd ;-) Onze groep bestaat uit 13 mensen, de jongste is 19, de oudste is eh.. 75 ofzo? Verder hebben we wat Britten, Aussi's, een Schot, Canadees, Oostenrijkse, een (Roemeens-Hongaars) stel Amerikanen en een Franse reisleidster :) dus een lekker gemixt clubje, maar allemaal even gek & gezellig! Die eerste avond waren we wel allemaal heel moe, maar omdat het onze enige nacht in St. Petersburg was, besloten we tijdens het diner om een nachtrondvaarttocht door de kanalen te gaan maken om de geopende bruggen te bekijken. Het was prachtig en onwijs gezellig!! Ik moest Ange af en toe wakker stoten en de Oostenrijkse en een Britse hebben de helft van de tocht zitten slapen hihi Om 2uur rolden we uitgeput in bed.
De volgende dag bracht ik met Ange door in het Hermitage, wat echt geweldig mooi en indrukwekkend was! En ook heel erg grappig, want we verdwaalden tig keer voordat we door hadden dat de kamernummers boven de deur hingen..meestal, en ook toen liepen we nog een paar keer de verkeerde kant op wat hilarische akties opleverde ;-) Daarna hebben we heerlijk geluncht en nog wat door de stad gelopen en prachtige gebouwen gezien, ook weer enigszins verdwaald ;-) ach, zo kom je toch op mooie plaatsen waar je anders niet zou komen ;-) 's Nachts gingen we met de nachttrein van St. Petersburg naar Moskou. We hadden allemaal een bovenbed, dus iedereen klauterde als een aapje naar boven ;-) Helemaal gebroken en doodmoe reden we om 6u Moskou binnen en gingen we naar ons hotel. Ik deelde weer een kamer met Ange en na een heerlijke douche vertrokken we met z'n allen naar het stadscentrum waar we over het Rode Plein liepen en de stad verkenden. Daarna zijn we opgeplitst en met een groepje een boottocht gemaakt waarbij de Oostenrijkse wéér in slaap viel... ik had het ook ff moeilijk en nog een paar anderen konden de ogen niet heel de tijd open houden. Nadat we op het eindpunt van de boot afgestuurd werden (we dachten dat we rond zouden varen en op hetzelfde punt uit zouden stappen als waar we opgestapt waren.. niet dus) zagen we een leuk terrasje waar we een biertje genoten. 's Avonds hadden we weer met de hele groep afgesproken om te dineren en daarna was het toch wel tijd om de Russische nationale drank te proberen, dus op naar een Wodkabar! Het werd een gezellige, hilarische avond en rond middernacht kwamen we nóg uitgeputter in het hotel terug ;-)
Volgende keer zal ik het vervolg schrijven, maar nu moet ik ècht stoppen anders missen we de Transsiberië Express... en daar kwamen we toch voor ;-)

Wodka groetjes!

  • 19 Juli 2010 - 15:21

    Suske:

    Hey ander Suske,

    Klinkt weer leutig.
    Ik zeg altijd maar "wie de weg kwijt raakt komt nog eens ergens", nou dat blijkt maar weer.

    Veel pleziertjes en rustig met de wodka ;-)

    Kuskes

  • 19 Juli 2010 - 21:43

    Anouk:

    Het is dus helemaal leuk!!Waar komt angeline vandaan eigenlijk? ppff terrasjes, wodka en reizen, hoe lang nog tot ons pensioen ;)??? genietze!!xx

  • 20 Juli 2010 - 19:57

    Miguel:

    Klinkt weer super!!!

    Geniet van alles..En vooral van de wodka.. ;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 79926

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 15 December 2013

South Africa special...

28 April 2013 - 20 Mei 2013

The Big 5+ in Botswana...

03 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Sumatra, Java en Bali

22 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Land of Fire and Ice

18 April 2012 - 22 April 2012

Roooooooomaaaaa!

09 Februari 2012 - 12 Februari 2012

Mama en ik naar Reykjavik!

24 September 2011 - 01 Oktober 2011

De Traatsjes in Torremolinos

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

The Rockies Rock!!

06 Maart 2011 - 22 Maart 2011

Cuba Libre!

04 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Kust & Kultuur in Sri Lanka

15 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Indrukwekkend India

06 September 2010 - 15 Oktober 2010

Op grote hoogte in Tibet en Nepal

01 Augustus 2010 - 06 September 2010

Zwerftocht door China....

16 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

The Vodka Train...

14 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Vikingen, trollen en middernachtzon...

29 December 2009 - 03 Mei 2010

Op naar Afrika!

18 September 2009 - 19 December 2009

Het begint in Zuid-Amerika!

04 November 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: