All good things come to an end.... - Reisverslag uit Peking, China van Hilde - WaarBenJij.nu All good things come to an end.... - Reisverslag uit Peking, China van Hilde - WaarBenJij.nu

All good things come to an end....

Door: Een afscheid-nemende-toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Augustus 2010 | China, Peking

...nou ja, bijna dan ;-)
Beijing was het eindpunt van "onze" wodkatreintour, dus toen we op 30 juli aankwamen waren we blij dat we de indrukwekkende afstand vanaf St. Petersburg, door Siberië en Mongolië afgelegd hadden en ons einddoel Beijing gehaald hadden, maar we waren ook wat treurig door de wetenschap dat onze groep hier uiteen zou vallen en ieder weer zijn eigen weg en eigen leventje op zou pakken... en aangezien afscheid nemen nu niet bepaald mijn sterkste punt is ;-) heb ik elke dag dat iemand ons verliet wel een traantje moeten laten...aaaaah ;-)
Op zaterdag waren we nog compleet en met een groepje van 5 boekten we een excursie naar de Chinese muur bij Mutianyu. Wauw! Eerst was het nog wat mistig, maar toen het helder werd, hadden we een prachtig uitzicht over hoe deze gigantische muur door het landschap slingert, onwijs mooi! We wandelden en klommen zo'n 3u. over de muur en wachttorens en genoten van deze bijzondere omgeving. Daarna gingen we per bobsleebaan weer naar beneden whoehoeoe!
's Avonds hadden we ons afscheidsdiner met de gehele groep. Onze Tourleader had een kamer voor onze groep gereserveerd in een mooi restaurant. Volgens Chinees gebruik bestond het midden van de tafel uit een draaischijf waar schaaltjes eten voor iedereen op gezet wordt. Iedereen (behalve die ene vegetariër ;-) ) was het ermee eens Peking Eend te nemen en verder bestelden we nog veel groenten en andere lekkernijen. Het werd een geweldig feestmaal en we hadden onwijs veel lol. Daarna gingen we nog bij een straatstandje dichtbij ons hotel wat drinken en omdat Rozy de volgende dag vertrok, maar nog een fles wodka in bezit had, werd deze gehaald en nam iedereen om de beurt een slok uit de fles, heel charmant ;-)
De dag erna vertokken er 4 uit de groep naar huis en 3 op een andere groepsreis door China...snuf snuf. Met een groepje van 3 bezochten we het Zomerpaleis, onwijs mooi, maar ook onwijs groot! We hebben uren en uren rondgelopen en nog niet alles kunnen zien, maar wat we gezien hebben waren wel hele mooie gebouwen. We voelden ons een beetje als celebrities, want veel Chinezen hebben nooit Westerse mensen gezien, dus er werd ons regelmatig gevraagd of we met ze op de foto wilden :) Ook werden we soms (half) stiekem op de foto gezet of liep iemand quasi onopvallend voorbij met zn fototoestel in videostand en op ons gericht hihi best grappig :)
Voor de volgende dag had onze "oude" Tourleader geregeld, dat wij met haar nieuwe groep + gids mee konden naar de Verboden Stad. De groep leek niets op onze groep... zeker weten dat deze zeurende, saaie mensen geen verkleedpartijtje in de trein zullen doen! ;-) De Verboden Stad was ook weer onwijs indrukwekkend, echt heel mooi en fijn om het met een gids te bezoeken die je extra uitleg en info gaf. Daarna gingen wij de Lama Tempel bezoeken welke ook echt prachtig was en heel rustgevend tov de drukte in Beijing en in de Verboden Stad, daarom bleven we hier ook nog ff lekker relaxen :) en genieten van de mooi gekleurde tempels. 's Avonds gingen we met z'n 5-en eten in een restaurantje waar je je eten in een pot kokende bouillon gooide, net als fondue, en het daarna weer probeerde terug te vinden en eruit te halen met je chopsticks! Was echt een hilarische bedoening en na 5 min. was de tafel al veranderd in een slagveld... het valt ook niet mee om gladde, lange noodles met je eetstokjes uit zo'n kookpot te vissen ;-)
Op mijn 4e dag in Beijing heb ik met Nia een Hutongtocht gedaan: per riksja door de oude, smalle straatjes van Beijing rijden, het was super! We hebben onwijs gelachen en genoten van de drukte en de voertuigkennis van onze riksjachauffeur ;-) 's Avonds nog 'ns naar de Nachtmarkt waar Nia haar laatste souvenirs nog moest kopen en ik weer mijn ogen uitkeek naar de lokale lekkernijen: schorpioentjes op een stokje (levend..brrrr) en gegrilde slang, zeepaardjes en nog heel veel onherkenbare dingen ;-)
De dag erna vertrok ik met Sarah, Simon en Athena als laatste van onze groep uit Beijing op weg naar Xi'an...

X uit bloedheet China!