In the jungle, the quiet jungle.... A weeeeeeeee! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilde - WaarBenJij.nu In the jungle, the quiet jungle.... A weeeeeeeee! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilde - WaarBenJij.nu

In the jungle, the quiet jungle.... A weeeeeeeee!

Door: Jane ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

20 November 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal :)

Wauw, ik heb echt een geweldige jungletocht gedaan!! Vrijdagochtend vertrokken en eerst naar een dorpsmarkt zodat onze gids & porter eten konden inslaan voor tijdens de 3-daagse tocht. Vervolgens even langs de toeristenpolitie om te melden dat we de bergen in trokken en een veiligheidspraatje gekregen van een heuse (bejaarde) Amerikaanse police officer met cowboy snor die ons heel enthousiast uitlegde waar we voor op moesten letten en wat te doen in geval van nood... op z'n Amerikaanse "yellden" we allemaal het noodnummer uit volle borst: ONE ONE FIVE FIVE and again: ONE ONE FIVE FIVE!!! Maar zoals je ziet, het is blijven hangen :) Voor de lunch gingen we even een stukje de jungle in naar een watervalletje... en ja hoor... we waren nog geen 5 min. onderweg of ik onderschatte een sprong over een bergstroompje een beetje... ik haalde de overkant net, maar door mijn rugzak kukelde ik zo achterover! Gelukkig had de gids mij bijna op tijd te pakken waardoor ik alleen m'n billen ff in het koude water dipte hihi... lekker verfrissend ;-) Ondanks mijn stevige wandelschoenen gleed ik constant alle kanten op (ok, voornamelijk naar beneden dan..) het leek wel klim en glij met... ok Jane.. helaas was er geen Tarzan te bekennen ;-) ons groepje bestond uit een gids, een porter, en een stel: een Spanjaard en een Belg. Als enig meisje had ik het wel relaxed, want het waren allemaal zeer galante heren en bij elk sprongetje, afstapje oid werd heel charmant mijn handje vastgehouden :)
's Avonds aten en sliepen we in een Karenvillage, een bergstam waar ook onze gids vandaan kwam. Het eten was heerlijk en dankzij de waarschuwing van Elike, dat het heel koud zou zijn, en een slaapzak die ik op het laatste moment van de eigenaar van Vieng Travel meegekregen had, heb ik het zelfs warm gehad!! Het was een grote "schuur" met matjes en dekens waar ca. 18 personen konden slapen, aangezien wij er met zn 3-en sliepen, heb ik een paar matjes op elkaar gelegd, nog een paar dekens onder en over me en dat was meer dan genoeg :) De volgende dag, na heel de ochtend gewandeld te hebben, gingen we na de lunch per olifant naar het volgende dorp. Omdat wij met z'n 3-en waren, konden wij op 1 olifant: 2 in de zitjes op z'n rug en 1 in z'n nek, dat was echt geweldig!! Zo'n olifant voelt echt maf aan! Naast dat het beest heerlijk hobbelt (evenwicht bewaren was gelukkig niet moeilijk, anders had ik waarschijnlijk 10x in de rivier gelegen die we herhaaldelijk overstoken) heeft het harde, korte haren op z'n kop en in z'n nek die gewoon door je broek heen steken!! Dat kriebelt!
In het volgende dorp aangekomen zijn we ons gaan wassen in de rivier (douches in bergdorpen bestaan uit een cabine met koudwaterkraan en grote ton eronder, waardoor je je alleen kan (en wil) wassen). Ik had heel netjes m'n milieuvriendelijke all purpose soap bij me, dus geen schade aan de natuur aangericht :)
De volgende dag vertrokken we per bamboevlot naar het eindpunt van de jungletocht. 2x was ik ervan overtuigd dat we om zouden slaan, maar gelukkig ging het goed... het vlot ging dan wel zover onder dat ik tot aan m'n bovenbenen in het water stond, maar de tassen bleven droog en het vlot kwam weer boven water! Onze porter, die achterop het vlot stond te sturen, sloeg over boord, althans, hij deed gewoon een stapje naar achteren... terwijl hij al op het achterste stukje van het vlot stond hihi

Het was echt een geweldige ervaring!

xx

  • 20 November 2008 - 07:25

    Suzke:

    Hi you jane!

    Ik vind je stoer!

    kuzke van ander suzke

  • 20 November 2008 - 10:28

    Anouk:

    Wow klinkt echt geweldig!!en heel grappig hihi...ik geniet van je avonturen!!
    xx

  • 20 November 2008 - 18:18

    Sigrid:

    Wat een avonturen, geweldig! Je straalt ook helemaal, en terecht bij het ervaren van al dat moois.
    Nog eens wat anders dan het dagelijkse rondje door Gilze village.

    Leuk ook dat je foto's gepost hebt.

    Enjoy.

  • 20 November 2008 - 19:45

    Yvonne:

    Heej meiske,

    Wat een super leuke verhalen, echt jammer dat ik weer klaar ben met lezen.
    Ben echt super trots op je dat je dit allemaal zo doet.
    Ga zo door vrouwke, wij genieten hier wel van het regenachtige weer!!!

    KUSSSSSSSSSS Yvon

  • 21 November 2008 - 07:42

    Michel:

    En wij maar werken.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Zucht... het zit erop!!

17 Januari 2009

Nog ff lekker luieren

09 Januari 2009

Kater in Phnom Penh ;-)

04 Januari 2009

Sightseeing Phnom Penh

01 Januari 2009

Happy 2009: het jaar van de kreeft ;-)
Hilde

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 79903

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 15 December 2013

South Africa special...

28 April 2013 - 20 Mei 2013

The Big 5+ in Botswana...

03 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Sumatra, Java en Bali

22 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Land of Fire and Ice

18 April 2012 - 22 April 2012

Roooooooomaaaaa!

09 Februari 2012 - 12 Februari 2012

Mama en ik naar Reykjavik!

24 September 2011 - 01 Oktober 2011

De Traatsjes in Torremolinos

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

The Rockies Rock!!

06 Maart 2011 - 22 Maart 2011

Cuba Libre!

04 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Kust & Kultuur in Sri Lanka

15 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Indrukwekkend India

06 September 2010 - 15 Oktober 2010

Op grote hoogte in Tibet en Nepal

01 Augustus 2010 - 06 September 2010

Zwerftocht door China....

16 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

The Vodka Train...

14 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Vikingen, trollen en middernachtzon...

29 December 2009 - 03 Mei 2010

Op naar Afrika!

18 September 2009 - 19 December 2009

Het begint in Zuid-Amerika!

04 November 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: