Bbbbbbrrrrrr in Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu Bbbbbbrrrrrr in Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu

Bbbbbbrrrrrr in Bariloche

Door: Een koukleumende toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

02 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos!

Zo zit je in de hitte... en zo zit je een dag later in de kou!! Tja, dat krijg je met busritten van 22u nr het zuiden ;-) Gelukkig was ik goed voorbereid en had ik niet alleen mn winterjas bij me, mr ook in Bolivia al een das en handschoenen van Alpacawol aangeschaft :)

Bariloche ligt in het merengebied van Argentinië en ik was van plan om er een mooie trekking te doen van evt. meerdere dagen, mr na het bekijken van de weerberichten heb ik mijn planning aangepast. Ik vind het niet erg om me te kleden op de kou, daarop was ik op voorbereid, mr het zou vanaf zondag (ik kwam op vrijdag aan) enorm gaan regenen... dagenlang...en dan is voor mij de lol er toch snel af... bovendien (hoorde ik later) waren de meeste trekkings nog niet open ivm sneeuwval!

Ik besloot op zaterdag nog van het lekkere weer te genieten en een fietstocht in het nationaal park (Parque Nacional Nahuel Huapi) te doen. Ik was een beetje bezorgd of de afstand niet te groot was: 36km want het is altijd maar afwachten wat voor fiets (en met wat voor mankementen!) je kunt huren. Waar ik niet aan gedacht had (ècht Nederlands) was dat de afstand niet zozeer een probleem was, mr de bergen!! Jeetje! Om een indicatie te geven hoe steil het was: mn maximum snelheid was 39,7km/u :) en mn gemiddelde snelheid was 10,9km/u... allemachtig, wat een hellingen!! En dan had ik ook nog wel'ns windtegen terwijl ik bergop ging.. zo gemeen :( Maar absoluut de moeite waard, het was prachtig!! En het weer was ook goed (behalve de windstoten dan), 's morgens heb ik nog even mn handschoenen aangehad, mr de rest van de dag was mn vest voldoende en kwam ik met een roodverbrande neus weer terug.

Voor de (regenachtige) zondag had ik een tour geboekt naar de Tronador, een berg die zn naam te danken heeft aan het geluid wat hij maakt tijdens lawines. Ik werd opgehaald bij mn hostel en we reden door het Nationaal Park richting de Tronador. Onderweg stopten we steeds op mooie plaatsen om foto's te maken om daarna onze weg weer per bus te vervolgen. De gids vertelde ontzettend veel over de omgeving, mr met mijn geweldige Spaans begreep ik wel waar ze het over had (flora, fauna, ontstaan van de vallei, etc.) mr helaas niet wàt ze erover zei hihi. Toen we eenmaal bij de Tronador aankwamen, mochten we getuige zijn van een paar lawines, geweldig!! En het geluid is overweldigend! Tenslotte gingen we nog naar een gletsjer waar we ruim een half uur de tijd kregen, niet dat we zoveel tijd nodig hadden om er rond te lopen, mr de gemiddelde leeftijd van mijn groep lag toch wel tegen de 70 denk ik, en dan heb je toch wel wat extra tijd nodig om over de trappen en de rotsen te wandelen ;-) Ondanks dat de gletsjer grijs zag van het puin wat het meegesleept had, was het erg indrukwekkend.. en koud! Tijdens onze stops hadden we vaak geluk met het weer, mr tijdens de rit hebben we zowel regen-, hagel- als sneeuwbuien gehad, dus ik was blij dat ik in de bus zat :)
Op maandagochtend heb ik nog wat door de straten van Bariloche gevlogen, zo hard waaide het (ijskoude wind!) en toen was het tijd om mn bus richting de zon weer te nemen ;-) Op naar Rosario waar het ca. 28 graden is!

Besos!

• 10 December 2009 - 15:09

Niek Daamen:

Hee Hilde,

Ik heb een paar van je verhalen gelezen, gaaf joh! Het fietsen misschien wat minder, maar de omgeving maakt weer veel goed ja :). Ga binnenkort je andere verhalen eens goed doorlezen, vooral Peru, kunnen wij die fouten vast niet meer maken :p. Veel plezier nog en kblijf/ga je volgen!

Groetjes Niek