Weer in de hitte!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu Weer in de hitte!! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu

Weer in de hitte!!

Door: Een natte toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

09 December 2009 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hola Todos!

Het is weer heerlijk warm!!
Vanuit Bariloche ben ik naar Rosario gegaan waar het overdag weer tegen de 30 graden was, heerlijke temperatuur voor mij, mr helaas ook voor de muggen :( dus mijn huidje was in no-time weer veranderd in een jeukend heuvellandschap :( Maar ik neem het voor lief! Na een paar dagen genieten van Rosario, ben ik doorgereisd naar Puerto Iguazú waar de beroemde watervallen zijn (1 van de must-sees voor mij). Ik had een hostel met zwembad en wifi uitgezocht op internet, mr bij aankomst was het zwembadwater groen... dus direct na het inchecken ben ik door het dorp gaan wandelen op zoek naar een ander hostel.. eentje met helder zwembadwater ;-) en wifi. Toen ik de volgende ochtend vroeg wilde gaan douchen, was de 1e badkamer overgenomen door tig kakkerlak-mutanten... ok, zij winnen, ik ga wel ergens anders douchen ;-) Gelukkig was de 2e badkamer wel vrij. Het zou een drukke dag worden, dus ik wilde goed ontbijten, maar toen ik een 2e broodje wilde pakken, werd me gezegd dat je maar 1 broodje per persoon mocht... toen ik deze mededeling vol verbazing even op me in liet werken (en dus niet snel genoeg bij het brood vandaan liep) werd ik aan mn arm gepakt en werd het nogmaals herhaald mèt een priemende wijsvinger in mijn gezicht! Héél fout en te bizar voor woorden. Na een klacht bij de receptie over het broodje, mocht ik toch een 2e pakken en ondertussen had Ara, een Spaans meisje wat ik had leren kennen in de hostel, besloten met me mee te gaan naar een ander hostel, want het was allemaal een beetje te veel ;-) We gingen direct na het ontbijt snel onze spullen naar de andere hostel brengen en toen met nog een Portugees stel richting de watervallen in Brazilië :) Heel handig met die Portugezen, want ze spreken Portugees in Brazilië :)
De watervallen zijn echt enorm en de hoeveelheid water wat naar beneden stort is echt ongelooflijk!! Ik heb wat foto's geplaatst, maar ik raad iedereen aan zelf "ff" er naartoe te gaan, want in werkelijkheid is het nog veel indrukwekkender dan op de foto! Er waren wandelbruggen over het water gemaakt en door de hoogte en de grote hoeveelheid water die naar beneden dondert, leek het horizontaal te regenen ;-) Ik had een plastic tasje meegenomen waarin ik mijn camera deed en zo toverde iedereen steeds zn fototoestel te voorschijn om een foto te maken en om hem dan zsm weer veilig en droog op te bergen ;-) We hebben langs de watervallen gewandeld waar we ook heel veel (tamme?) vlinders hebben gezien en een tucan! Heel gaaf! Toen we tegen de middag even van de watervallen vandaan liepen om te lunchen, merkten we dat niet àl het water van de watervallen kwam... het miezerde ook een beetje hihi, dat hadden we nog niet door ;-)
Na het park bezocht te hebben, gingen de Portugezen verder Brazilië in en Ara en ik zijn nog naar het vogelpark geweest voor we terug gingen naar Puerto Iguazú Argentinië.
Terug in de hostel ontdekte ik dat wifi niet werkte... zucht.. dus zijn we maar een terrasje gaan pakken ;-)

's Avonds leerden we 2 Canadezen kennen die met hun auto aan het rondreizen waren, mooi ff wat tips en info gevraagd ;-) En de volgende dag zijn we met zn 4-en met hun auto naar de Argentijnse kant van de watervallen gegaan, ook weer supergaaf!! Nu liepen we ook over bruggen die óver de watervallen gingen en natuurlijk kon je weer dichtbij genoeg komen om drijfnat te worden ;-) We gingen even lunchen bij de auto en toen.. begon het te stortregenen! We wilden eigenlijk nog een wandeling van 3uur maken in het Nationaal Park, mr zagen er toch maar van af ;-) Terug in Puerto Iguazú zijn we wat te eten gaan halen bij de supermarkt en Ara en Jonathan hebben heerlijk gekookt, waarna Andrew en ik afgewassen hebben :) Tja, ik vermaak hier wel hoor!

Besos!

• 11 December 2009 - 22:48

Yvonne:

leuke foto's en idd volgens mij een enorm gave ervaring om daar eens geweest te zijn. SUPER!!!!

Liefs Yvon