Besos vanuit Uruguay! - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Hilde - WaarBenJij.nu Besos vanuit Uruguay! - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Hilde - WaarBenJij.nu

Besos vanuit Uruguay!

Door: Een lucky toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

15 December 2009 | Uruguay, Montevideo

Hola Todos!

Mbt de voortgang van mijn reis twijfelde ik of ik naar Paraguay zou gaan om Jezuïtenruïnes te bekijken of naar Uruguay om aan het strand te liggen voordat ik mijn eindpunt van deze reis: Buenos Aires zou bereiken. De Canadezen waarmee ik in Puerto Iguazú was, hadden een auto en boden me een lift aan naar/door Paraguay en Ara (de Spaanse) ging haar vriend aan het strand in Uruguay bezoeken en nodigde me ook uit... moeilijk moeilijk. Ik besloot naar Uruguay te gaan, mr niet met Ara mee, want zij zou eerst nog door Uruguay reizen voor ze bij haar vriend aan kwam en hij woonde best een eindje van Buenos Aires vandaan!
‘s Morgens de jongens uitgezwaaid en daarna naar het busstation om onze reismogelijkheden te bekijken. Ons plan was als volgt: we moesten naar Concordia om de grens naar Uruguay over te steken, onderweg zouden we het plaatsje San Ignación passeren, waar mooie ruïnes waren (ook van de Jezuïten, net als wat ik in Paraguay had willen bezoeken), dus we wilden graag daar even een paar uur rondkijken om dan onze weg richting Concordia te vervolgen. Dit kon! Mr we moesten wel over 40min. de bus hebben… dus als gekken zijn we eerst naar de supermarkt gerend om onze statiegeldflessen terug te brengen ;-) en vervolgens als idioten terug naar de hostel gehold om onze bagage op te halen (stond gelukkig al klaar). We kochten een kaartje naar San Ignación waar we rond 16u aan zouden komen en een buskaartje van San I. naar Concordia, want in San I. zou geen kaartverkoop zijn.. Ja ja, is dat weer een toeristen-oplichterstruc of niet? Nou ja, we kunnen het risico niet nemen en hebben t kaartje toch nodig… In San I. werden we voor het vvv afgezet en na een rondleiding langs de ruïnes en een lekkere maaltijd, gingen we naar het Esso-tankstation waar de bus ons op zou pikken (er was dus niet alleen geen kaartverkoop, mr zelfs geen busstation in San I.). De bus was ruim op tijd en rustig waardoor ik weer heerlijk languit over 3 stoelen en een gangpad kon liggen ;-) Nog een positief aspect in deze bus waren de lekkere snack en aardige bussteward die ons uitnodigde thee en een sigaretje te komen doen in de cabine van de bestuurder… eh.. dit hebben we wijselijk afgeslagen, want we reden om 21u weg en zouden om 4uur (‘s nachts!) aankomen in Concordia, dus we konden onze slaap wel gebruiken ;-) Een negatief aspect van deze busrit, was dat de bus niet de stad ín zou gaan, mr we zouden ergens langs de weg gedropt worden… hmm, mr er was nog een passagier die naar Uruguay ging, dus hij wist vast wel hoe we het moesten regelen..hmm ;-) Om 5u werd ons verteld dat we bij Concordia waren, we reden nog een stukje verder en zagen toen een taxi!! Hoera! De andere buspassagier klopte op zn raam om hem te wekken en samen met Ara bespraken ze de mogelijkheden terwijl ik suf en slaperig bij de bagage stond ;-) We besloten ons naar het busstation van Salto in Uruguay te laten brengen. Zowel qua tijd als qua prijs was dit gunstiger! Om half 8 (in Uruguay is’t een uurtje later) kwamen we in Salto aan, gestempeld door de douane en wel. Ik zou doorgaan naar Montevideo en Ara wilde Colonia bezoeken. Mijn bus zou om 13u gaan en die van Ara om 16u en om de tijd te ’doden’ zijn we naar thermale baden in een dorp verderop gegaan ;-) De bus zou hier ook langskomen, dus we konden uit bad weer in de bus ;-) De baden vond ik een beetje tegenvallen, omdat de chloorgeur enorm sterk was (ik verwachtte eerder een zwavellucht ofzo ;-) en het ’gewoon’ zwembaden waren, niet zo mooi als de baden tijdens mijn Machu Picchu tocht, maar het was wel enorm relaxed!! Lekker een beetje gezwommen, beetje in de zon gelegen en toen weer de bus in :)
Om 19u kwam ik in Montevideo aan en ontmoette een Braziliaanse jongen op het busstation waarmee ik ‘s avonds wat ging eten en gezellig naar een barretje ging. De volgende dag hebben we lekker een middagje aan het strand gelegen en ben ik verbrand :( auw! Dit, plus de weerberichten voor de aankomende dagen (bewolkt en koeler, zo’n 25gr.), deed mij besluiten niet verder langs de kust te reizen naar de badplaatsen, maar in Montevideo te blijven waar ik zowel het strand als de stad kan bezoeken. Later zag ik in mijn hostel 3 Australiërs waarmee ik een kamer had gedeeld in Rosario, it’s a small world! En het werd weer een gezellig avondje. Helaas is iedereen die ik in Montevideo heb ontmoet inmiddels wèl naar de badplaatsen afgereisd :( Maar ik heb me prima vermaakt in het oude stadsdeel! Voor mij is Montevideo een heerlijke, relaxte stad waar ik me echt thuis voel! Op mijn dag van vertek naar Bueonos Aires (zaterdag) ben ik nog met de hosteleigenaresse achter een ‘fanfare’ aangelopen richting het hoofdplein van de stad: Plaza de Independencia. Vanaf het balkon in onze hostel hoorden en zagen we steeds groepen trommelaars voorbij komen en het bleek om een competitie te gaan van oeroude stammen. Vroeger werd door deze trommelaars met elkaar gecommuniceerd en aangezien elke straathoek nu wifi heeft, is dat niet meer nodig en wordt er elk jaar een competitie tussen de verschillen ‘stammen’ gehouden (de fanfares bestonden inmiddels uit gemixte rassen). Heel leuk, gezellig, mooie kledij en kei keihard getrommel :). Een mooie, traditionele afsluiting van Uruguay voor mij, want straks vertrek ik richting Buenos Aires om mijn (voorlopig) laatste 6 dagen in Zuid-Amerika door te brengen :( en dan… richting de sneeuw?

Besos!

PS de Canadezen, die hun auto wilde weggeven in Paraguay omdat ze naar huis gingen, hebben een ongeluk gehad in Paraguay en belandden met de auto op z'n zijkant langs de weg, beiden zijn ongedeerd... lucky me!

  • 15 December 2009 - 05:10

    Sigrid:

    Wow Hilde, wat een ervaringen toch allemaal, inmiddels stroom je helemaal over van alle moois dat dit continent te bieden heeft. Ook veel leuke mensen ontmoet, super. Nu weer eventjes terug naar het kikkerlandje, maar niet voor lang. Veel plezier nog in Buenos Aires!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 79940

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 15 December 2013

South Africa special...

28 April 2013 - 20 Mei 2013

The Big 5+ in Botswana...

03 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Sumatra, Java en Bali

22 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Land of Fire and Ice

18 April 2012 - 22 April 2012

Roooooooomaaaaa!

09 Februari 2012 - 12 Februari 2012

Mama en ik naar Reykjavik!

24 September 2011 - 01 Oktober 2011

De Traatsjes in Torremolinos

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

The Rockies Rock!!

06 Maart 2011 - 22 Maart 2011

Cuba Libre!

04 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Kust & Kultuur in Sri Lanka

15 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Indrukwekkend India

06 September 2010 - 15 Oktober 2010

Op grote hoogte in Tibet en Nepal

01 Augustus 2010 - 06 September 2010

Zwerftocht door China....

16 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

The Vodka Train...

14 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Vikingen, trollen en middernachtzon...

29 December 2009 - 03 Mei 2010

Op naar Afrika!

18 September 2009 - 19 December 2009

Het begint in Zuid-Amerika!

04 November 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: