Eindpunt: Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu Eindpunt: Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu

Eindpunt: Buenos Aires

Door: Een thuiskerende toerist :(

Blijf op de hoogte en volg Hilde

18 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola Todos!

Hier mijn laatste berichtje uit Zuid-Amerika! Ik heb mijn eindpunt van deze reis bereikt: Buenos Aires!

Ik kwam hier op zondagochtend aan en nadat ik me in mn hostel geïnstalleerd had, ben ik naar de wijk San Telmo gelopen, want daar was een antiekmarkt. San Telmo is een beetje het Montmartre van BA: een oude, koloniale wijk waar veel kunstenaars gevestigd zijn. De markt begon al vanaf het Plaza de Mayo (centrum van BA) en liep helemaal door tot in San Telmo, erg leuk en heerlijk om rond te struinen :) Het enige wat ik er gekocht heb zijn nieuwe slippers (nee, geen antieke of 2-de hands ;-) ) want in Montevideo waren mijn slippers op miraculeuze wijze uit de bagageopslag verdwenen… en slippers zijn niet alleen heerlijk voor dit weer, maar ook essentieel voor gebruik van de gezamenlijke douches in hostels… (soms sta je onder de douche in enkelhoog haar om maar niet te spreken van de mogelijke voetschimmels die je op kunt lopen).

De dag erna ben ik op mijn nieuwe slippers naar de wijk Recoleta gelopen. Dit is een oude, welvarende wijk waar je veel (grote) huizen ziet in Franse styl en hier is een kerkhof à la Père Lachaise: grote graftomben met veel beroemde mensen, zoals Evita. Hier heb ik heerlijk rondgelopen en de tijd gedood ;-) Er stond een wandelroute in mijn Lonely Planet die ik gevolgd heb en daarna ben ik via de beroemdste winkelstraat van BA teruggelopen. Toen ik bijna bij mn hostel was, had ik toch wel wat last van mn voeten en was blij dat ik ‘thuis’ was, mr ik moest nog “even” naar de supermarkt aan de overkant van de straat (breedste straat ter wereld: zijn 16 banen over 140mtr om over te steken) en toen… auw! Ja hoor, ‘n gesprongen blaar op mn voet :( dus op mn gemakje weer teruggestrompeld over die 16 banen en toen ik mn slippers eindelijk uit had, zag ik op beide voeten wondjes van mn slippers :( Nou ja, m’n 1e blaar in bijna 3 mnd, valt dus nog wel mee ;-)

Dinsdag ben ik naar de wijk La Boca gegaan, deze keer met de bus ;-) Ook hier zijn veel kunstenaars en de huizen in deze wijk zijn allemaal heel kleurrijk! Heel gezellig en vrolijk! Ik heb heerlijk door de straatjes gewandeld, tangodansen op straat gezien en vele vele souvenirwinkeltjes bekeken. ‘s Avonds ben ik met Kate en Nikky (van eerder deze reis) naar een restaurant gegaan waar ze een tangoshow hielden, erg leuk …

Op woensdag hebben we een stadsrondwandeling met een gids gemaakt, wel fijn, want dan krijg je toch zoveel meer info over de gebouwen, geschiedenis etc. dan wat je in de Lonely Planet vindt ;-) Daarna zijn we naar de wijk Palermo gegaan waar we na de lunch zouden gaan rondwandelen, mr de andere chicas wilden graag winkelen en na de 1e winkel (dus zo’n 3 kwartier later) besloot ik m’n eigen weg te gaan omdat ik graag de parken wilde bezoeken en in dit tempo zouden we die nooit halen ;-) Dus wandelde ik door een botanische tuin naar een park met een rozentuin en daarna naar een Japanse tuin. Behalve veel bloemen, planten en bomen, heb ik onwijs veel muggen gezien… en gevoeld! Het was weer een personal attack waarbij je niet eens fatsoenlijk de kans krijgt je in te smeren, want terwijl ik mijn verdedigingsmiddel pakte, voelde ik ze al op me zitten :( en toen ik eenmaal mn insectenmelk op had gedaan, staken ze door mn t-shirt heen?!! Zo gemeen!!
In het museum voor moderne kunst heb ik een expositie van Andy Warhol bezocht en toen wilde ik eigenlijk met de bus teruggaan, mr mijn bus kwam niet voorbij het museum, dus besloot ik richting Recoleta te wandelen om daar een bus te nemen, maar ja, ik kwam maar geen bushalte tegen… dus uiteindelijk kwam ik 1,5uur later al wandelend bij m’n hostel aan :) dit alles op mn wandelschoenen natuurlijk, slippers liggen in de kast ;-)

Aangezien dit de laatste avond was voor Kate en Nikky, zijn we ‘s avonds flink gaan stappen :) en toen ik de volgende ochtend wakker werd, was ik blij dat ík niet degene was die moest inpakken, uitchecken, etc ;-) Mijn laatste dagje was een lekker lui dagje :) Ik heb nog een beetje in de stad gelopen (heel klein beetje) en met een heerlijke, koude frappochino mensen gekeken :) Verder heb ik mijn tassen gepakt (das, handschoenen en thermobroek zitten in m’n handbagage!) en nog even naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen, omdat mijn eten wéér door iemand anders genuttigd was… niet zo erg als eerder deze week, toen was heel mn plastic tasje (mèt mn naam en kamernummer erop) met brood en beleg verdwenen, mr nu had ik een aardig bord pasta klaar staan in de koelkast, waar slechts de helft van over was… jeetje, ben ik dan echt zo’n slechte kok dat ze niet eens alles wilden? ;-)

Laatste beso uit Zuid-Amerika! Tot snel!


  • 18 December 2009 - 14:14

    C&A:

    We hebben genoten van je dagelijkse verslagen van deze 'kleine' voorbereiding voor de komende echte wereldreis. Een hele fijne thuisreis, wat zeker een warm welkom zal opleveren in een koud Nederland.
    Groeten,
    C&A

  • 19 December 2009 - 03:00

    Sigrid:

    Dat een inmiddels door de wol geverfde reiziger zo enthousiast is uren op nieuwe slippers te lopen, tja....succes met je voetjes en blaren. Hele mooie pics, lijkt me ook een geweldige stad. Save trip home! X Sigrid

  • 31 December 2009 - 10:30

    Charlotte En Ad:

    De reden voor onze afwezigheid gisteren is bekend, waardoor we je niet persoonlijk hebben kunnen uitzwaaien. Bij deze een fantastische reis toegewenst met heel veel nieuwe en unieke ervaringen en hoogtepunten. We zullen jullie zeker blijven volgen. Toy toy, ook aan je reisgenoot.
    C&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 79788

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 15 December 2013

South Africa special...

28 April 2013 - 20 Mei 2013

The Big 5+ in Botswana...

03 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Sumatra, Java en Bali

22 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Land of Fire and Ice

18 April 2012 - 22 April 2012

Roooooooomaaaaa!

09 Februari 2012 - 12 Februari 2012

Mama en ik naar Reykjavik!

24 September 2011 - 01 Oktober 2011

De Traatsjes in Torremolinos

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

The Rockies Rock!!

06 Maart 2011 - 22 Maart 2011

Cuba Libre!

04 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Kust & Kultuur in Sri Lanka

15 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Indrukwekkend India

06 September 2010 - 15 Oktober 2010

Op grote hoogte in Tibet en Nepal

01 Augustus 2010 - 06 September 2010

Zwerftocht door China....

16 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

The Vodka Train...

14 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Vikingen, trollen en middernachtzon...

29 December 2009 - 03 Mei 2010

Op naar Afrika!

18 September 2009 - 19 December 2009

Het begint in Zuid-Amerika!

04 November 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: