En wéér thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu En wéér thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hilde - WaarBenJij.nu

En wéér thuis

Door: 2 fitte en 1 manke toerist

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

hei alle igjen

Oftewel ‘nogmaals hallo allemaal’ :)
We zijn weer thuis :)

In mijn vorige bericht schreef ik dat we de volgende dag naar Bergen zouden doorreizen..mr nadat ik het bericht gepost had, vond ik uit hoeveel mooie wandelroutes het Hemsedal te bieden had!! Dus ‘s morgens overlegde ik met mama & manke papa en besloten we er nog een nacht te verblijven. Gelukkig was het geen probleem het prachtige appartement een nachtje langer te bezetten :) Aangezien (o.a.) papa’s enkel geen lange wandeltocht aan zou kunnen, bekeken mama & ik de mogelijkheid een wandeltocht met ons 2-tjes te doen. We konden maar niet kiezen tussen 2 tochten: tocht nr. 5: met de stoeltjeslift omhoog en linksom de berg afdalen òf tocht nr. 6: met de stoeltjeslift omhoog en rechtsom de berg afdalen.. Omdat kiezen niet ons sterkste punt is, besloten we beide tochten te combineren en de stoeltjeslift te schrappen :) via tocht 5 de berg beklimmen en aansluitend via tocht 6 de berg afdalen :) Tocht 5 bergopwaarts was een uitdaging, maar ondanks dat, haalden we het binnen de voorgeschreven ‘afdaaltijd’:) cool hè ;-) Toen stapten we over op tocht 6, die toch wel errug steil naar beneden ging, maar we zetten door! Halverwege moesten we ‘treehuggend’ naar beneden, maw: we stortten ons naar beneden door elke boom op ons pad te omarmen om af te remmen ;-) en alsof dat nog niet spannend genoeg was, moesten we ook nog een watervalletje oversteken waarbij we groot risico liepen naar beneden te glijden… aangezien mama toen voorop liep, kon ik alleen maar volgen ;-) Na ruim 6uur waren we moe maar voldaan weer in ons appartement.

De volgende dag reden we naar Bergen waar we een dag doorbrachten met het bezoeken aan de wijk Bryggen en een mooi kerkje en waar we ervoeren hoe het was in de natste stad van Noorwegen… héél veel buien, maw: we hadden droge periodes tussen de buien!! Hoera!!
Vervolgens reden we door richting Kristiansand waar we, na een overnachting, de oversteek wilden maken naar Denemarken. Helaas viel het niet mee accommodatie te vinden in Kristiansand! Alle hotels waren volgeboekt, zowel de low-budget als de exclusieve… Een receptioniste vertelde ons dat dat kwam doordat er een belangrijke voetbalwedstrijd in Kristiansand was… “oh” antwoordde ik, “ik dacht dat dat in Zuid-Afrika was” de receptioniste kon er niet om lachen.. Maar ja, of dat nu kwam doordat ze de lol er niet van inzag of door haar gebrekkige Engels… want later die avond werd mij gezegd door een andere receptioniste, die de Engelse taal niet zo heel goed beheerste, dat ik ‘niet luisterde’ toen zij mij vertelde dat er bij de prijs voor ons minihutje nog eens € 30 schoonmaakkosten kwamen…eh..excuse me? De dag erna zaten we, voor we het wisten, op de boot van 10.30 naar Denemarken. We sloten de vakantie in styl af door een laatste overnachting in een vroeger verblijf van Koning Frederik III van Denemarken door te brengen en reden van hieruit weer naar huis.

De volgende ochtend was ik ipv reisleidster taxichauffeuse ;) om papa naar de huisarts te rijden omdat hij toch al meer dan een week last had van zn enkel… daarna naar de polikliniek in Oudenbosch en dáárna naar de spoedeisende hulp in Roosendaal om een gipsje aan zn been & enkel aan te brengen omdat hij een breukje in zijn kuitbeen had… hmm mss ging het er dan toch niet om dat hij niet meer met mama & mij wilde wandelen ;-) Gelukkig was ik goed voorbereid en had ik de Lonely Planet van de Trans Mongolië Express en China bij me tijdens het wachten in het ziekenhuis ;-( Op naar de volgende reis… eh… mr papa zal mij dus niet op 15 juli naar Düsseldorf kunnen rijden voor mijn vlucht naar St. Petersburg… vrijwilligers voor deze job kunnen zich vrijblijvend bij mij melden ;-)

Xx
1 manke en 2 fitte Noorwegengangers ;-)