... en weer weg ;-) - Reisverslag uit Lillestrøm, Noorwegen van Hilde - WaarBenJij.nu ... en weer weg ;-) - Reisverslag uit Lillestrøm, Noorwegen van Hilde - WaarBenJij.nu

... en weer weg ;-)

Door: Een weer vertrokken toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 Juni 2010 | Noorwegen, Lillestrøm

Hei alle!

Daar zijn we weer! Nee, geen koninklijk meervoud, maar deze keer een berichtje van papa, mama en mij :)
We zijn inmiddels in Noorwegen aanbeland en maken het goed :)
Maandag om 5u 's nachts (!) opgestaan om, na wat getreuzel en geneuzel, rond 6.15 te vertrekken. In vergelijking met de laatste familiereis (zo'n 17jr geleden) hebben we nu 2 chauffeurs in de auto (niet dat papa me op de 1e dag verder heeft laten rijden dan de auto uit de garage halen.. de andere 1100km reed hij zelf ;S) en is mn lieve Suske er niet bij omdat ze wat beters te doen had ;-) waardoor we 1 vrije plaats zouden moeten hebben op de achterbank... maar ja.. luxe luxe we hebben zooooveel bij ons, dat mama nog maar net op de achterbank erbij past ;-)

De 1e dag heeft papa dus heel de weg tot nabij Kopenhagen, Denemarken, gereden en toen heb ik mijn ouders voor het eerst in hun leven een hostel ingeloodst :) We kozen voor een 3-persoonskamer met eigen badkamer en kregen een 6-persoonskamer met ook nog 'ns een redelijk ruime tafel met stoelen, dus een luxe hostelkamer voor mijn ervaring ;-) We namen ieder een benedenbed en maakten dat zelf op (tja, het blijft een hostel hè).
De dag erna vertrokken we na het ontbijt en het afhalen van het beddengoed ;-)

Na de lunch mocht ik eindelijk plaats nemen achter het stuur ;-) Na ruim een uur rijden eindigde de snelweg en toen de Tomtom (ja ja, luxe vakantie deze x hè!) ons al 3x ervan beschuldigd had dwars door de bossen en weilanden te rijden, kwamen we op een landelijke, bochtige weg door de bergen... prachtig!! We genoten van de omgeving en zochten tegen de avond een dorpje/stadje om te overnachten. Wegens schaarste aan (vrije)overnachtingsmogelijkheden kwamen we terecht in een hotel wat meer bij de standaard van mijn ouders past dan bij de mijne ;-)

Morgen rijden we door richting Røros, een voormalig mijnstadje met historische, houten huisjes.

Ik had graag wat mooie foto's geplaatst bij dit bericht, maar ik heb, helaas, een paar foto's van een 'slapende mama in de auto' onder dwang moeten verwijderen ;-)
Volgende x beter ;-)

X van ons 3-tjes!

• 16 Juni 2010 - 17:09

Yvonne:

Heel veel plezier toegewenst jullie 3-tjes en natuurlijk veel wandelen en volop genieten.

Liefs Yvon

• 17 Juni 2010 - 04:20

Sigrid:

Lijkt me erg apart om na zo veel jaren weer met je ouders op pad te gaan. Ben benieuwd naar de foto's, in ieder geval ziet het plaatje wat je erbij gezet hebt er prachtig uit!
    Have fun met zijn 3-en, en ik hoor het graag.

X Sigrid

• 17 Juni 2010 - 07:17

Marieke:

Wat, ben je nu al weer weg?! daar valt niet tegenop te lezen ;-)

Heel veel plezier, Noorwegen lijkt me geweldig!
    Waar hang je trouwens eind augustus uit? Ik heb nog 2 weken vrij en zoek nog een reisbestemming :-)