Dagje Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hilde - WaarBenJij.nu Dagje Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hilde - WaarBenJij.nu

Dagje Halong Bay

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 December 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo :)

Sinds ik in Hanoi ben, deel ik een hotelkamer met een gezellig, Duits meisje. Dinsdagochtend zijn we samen naar het Mausoleum geweest en hebben daarna zeker 3 markten kris-kras door de stad bezocht, heel gezellig, maar ook heeeeel veel lopen.. Daarom besloten we voor de volgende dag een relax dagje in te plannen en naar Halong Bay te gaan.
We zouden woensdag om 7.45 opgehaald worden en een uur (en enige stress..) later werden we dan ook daadwerkelijk opgehaald. Bij de eerste stop kregen we 20 min. de tijd om naar het toilet te gaan, wat te eten te kopen en evt. souvenirs. Mijn haren gingen toch wel enigszins rechtovereind staan toen onze gids zei: don't be late, you must be in time... grrrrr maar goed, ik had 's morgens al wat sarcastische opmerkingen proberen te maken die niet aangekomen waren wegens z'n selectieve kennis van de Engelse taal, dus hield ze nu maar voor mezelf ;-)
Aangekomen in Halong Bay lag er een leuk bootje op ons te wachten :) het was een soort jachtje waar we met z'n 12en op gingen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat er nog minstens 20 man bij zou komen, zodat het schip goed vol was, maar het was echt een prive jacht voor ons clubje! De omgeving is echt prachtig, onbeschrijfelijk en verder hebben we heerlijk liggen luieren op het zonnendek, genoten van een lunch waar maar geen einde aan leek te komen en tenslotte nog 2 grotten bezocht (die heel mooi waren, maar ik bedacht me dat ik de foto's van de grotten in VangVieng kwijt ben, en die waren mooier!).
Op de terugweg hebben we binnen in het schip gezeten, want het koelde toch snel af... Weer terug "thuis" snel mijn bagage gepakt om met Andreas, een jongen die ik ontmoet had in Phonsavan, een treinticket te boeken naar Sapa. Ik had mijn zinnen gezet op de trein van 23u want dan hadden we voldoende tijd aangezien ik pas rond 20u terug was van Halong Bay. Bij het eerste reisbureau wat we binnengingen, hoorden we dat de laatste trein om 22u ging... hmmm ff tandje bijzetten dan, maar hebben hem gehaald!
Nachttrein is hier heel relaxt, maar daar zal ik de volgende keer over schrijven, want nu moet ik vanuit Sapa de nachttrein weer terug gaan nemen :)

X

• 11 December 2008 - 12:46

Suske:

Haai ander suske,
    Ik begin een beetje de kluts kwijt te raken.
    Waar zijn we en wat gaan nog allemaal doen?

Binnenkort weer daten?

Kuske

• 11 December 2008 - 12:48

Suske:

Oh bij de weg, nice pics!
    Mie laf Halong Bay! Vewy naais. (hoe is mijn vietnamees ;-))

Kuske

• 11 December 2008 - 14:28

Sigrid:

Fijn om te zien dat je weer in de positie bent pics te maken, dan gaat alles wat meer leven voor ons. Goed dat je kennelijk leuke mensen ontmoet om samen iets te ondernemen.

Geniet, maar dat lukt je wel.

• 12 December 2008 - 10:39

Veteraan:

soms luister je wel eens

• 19 December 2008 - 09:05

Monique:

Hoi Hilde,

Goh wat een mooie foto's zeg! Ik ben zooooo jaloers..... :(

Hier alles onder controle, samen met Rob sla ik me overal doorheen.. haha..

Groetjes, Monique