Sabaai-dii! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilde - WaarBenJij.nu Sabaai-dii! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hilde - WaarBenJij.nu

Sabaai-dii!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 November 2008 | Thailand, Chiang Mai

Pfoeh, het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen...tja..druk druk druk hihi.
Vorige week ben ik per bus-tuktuk-slowboat vanuit Chiang Rai naar Luang Prabang in Laos gegaan. Ondanks de vreselijke ervaringen die ik op diverse fora gelezen had, vond ik het een heerlijke, gezellige en relaxte reis! De omgeving was prachtig en ik had de eerste dag een goede zitplaats bemachtigd waarbij ik met mn benen heerlijk over de railing zat onderuitgezakt op mn, speciaal voor deze bootreis aangeschafte, kussentje :) Het eerste uur heb ik alles geleerd over het boerenbedrijf in Mexico en Thailand, hoe je het opzet en runt... gelukkig stond deze verhalenverteller even op en kwam Alex, een Aussi naast me zitten, veeeeel gezelliger! 's Avonds overnachtten we in PakBeng, een dorpje van 1 straat wat zeer goed verdient aan de overnachtingen van alle passagiers aan boord van de dagelijkse slowboat, ik ben met de 2 Engelse meisjes van de meditatieworkshop gaan eten en heb ook de rest van de week regelmatig met ze afgesproken om wat te eten, te drinken etc. Waren leuke, gezellige meiden!
De volgende dag wilde ik extra vroeg aan boord van de slowboat gaan om hetzelfde plekje weer te bemachtigen, maar helaas... het was een andere boot en het eerste uurtje had ik nog een redelijke zitplaats, maar toen werden en tig zware, grote zakken rijst (oid) aan boord gehesen en na nog 2 stops kwam er ook iemand op de lege zitplaats naast mij zitten.. jammer, nog jammerder dat hij zo stonk... In Luang Prabang heb ik het heerlijk relaxt aan gedaan: op dinsdag een fiets gehuurd en een Oostenrijkse, Bettina, ontmoet, met wie ik de rest van de dag rondgefietst heb :) Toen we even in een dorpje verderop stopte om wat te drinken, vroeg een jongen ons of hij ons ergens mee kon helpen, we hebben hem vriendelijk bedankt. Toen vertelde hij dat zn zusje danste... eh, goh, en wat moeten wij met deze info...? Het leek erop dat hij het zei met een ietwat dubieuze bedoeling, maar niets was minder waar! We werden uitgenodigd om te komen kijken hoe zijn zusje met nog 5 andere 13-jarige meiden dansjes oefenden voor het Nieuwjaarsfeest van de Hmong-stam. Geweldig!! Het was zo leuk en gastvrij!! Echt zo'n happy-moment :)
Woensdag heb ik weer een jungletocht van 1 dag gedaan waarbij ik weer olifant gereden heb (kon het niet laten, vond het zoooo leuk!) en een trekking van een paar uur die eindigde bij een waterval. Superleuk!
Donderdag ben ik met Bettina terug gegaan naar die waterval om te relaxen en dit was tevens de ENIGE bewolkte dag die ik tot nu toe gehad heb :( Maar het was wel relaxt en leuk. Vrijdagochtend ben ik per boot naar de grotten van Pak Ou gegaan: hier worden al jarenlang boeddhabeelden bewaard, heel mooi om te zien.
Sinds gisteren ben ik in VangVieng, ook wel het Ibiza van Laos genoemd... ik ging ervan uit dat het niets voor mij (ben ook nooit Salouganger geweest ;-) maar het bevalt me wel! Veel restaurantjes hebben bankbedden waar je heerlijk kunt relaxen en er hangen een paar tv's waar vrnl. Friends afgespeeld wordt... eigenlijk best fijn ff tv kijken... en ik heb blijkbaar nog niet alle Friends afleveringen gezien!
Vandaag ben ik naar verschillende grotten gewandeld, was heerlijk om zo door de rijstvelden de bossen in te lopen! Morgen ga ik andere grotten bezoeken per mountainbike :)

Groetjes uit VangVieng!

  • 30 November 2008 - 11:22

    Suske:

    FOTO'SSSSSSSSSSS

  • 30 November 2008 - 12:39

    Yvonne:

    Ja, maak vooral veel foto's morgen. Ben wel benieuwd naar die grotten!!!

    Heerlijk om te lezen dat alles zo goed met je gaat, nog even en je zit al op de helft!!!

    Liefs Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Zucht... het zit erop!!

17 Januari 2009

Nog ff lekker luieren

09 Januari 2009

Kater in Phnom Penh ;-)

04 Januari 2009

Sightseeing Phnom Penh

01 Januari 2009

Happy 2009: het jaar van de kreeft ;-)
Hilde

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 79781

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 15 December 2013

South Africa special...

28 April 2013 - 20 Mei 2013

The Big 5+ in Botswana...

03 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Sumatra, Java en Bali

22 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Land of Fire and Ice

18 April 2012 - 22 April 2012

Roooooooomaaaaa!

09 Februari 2012 - 12 Februari 2012

Mama en ik naar Reykjavik!

24 September 2011 - 01 Oktober 2011

De Traatsjes in Torremolinos

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

The Rockies Rock!!

06 Maart 2011 - 22 Maart 2011

Cuba Libre!

04 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Kust & Kultuur in Sri Lanka

15 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Indrukwekkend India

06 September 2010 - 15 Oktober 2010

Op grote hoogte in Tibet en Nepal

01 Augustus 2010 - 06 September 2010

Zwerftocht door China....

16 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

The Vodka Train...

14 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Vikingen, trollen en middernachtzon...

29 December 2009 - 03 Mei 2010

Op naar Afrika!

18 September 2009 - 19 December 2009

Het begint in Zuid-Amerika!

04 November 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: