Ijs en wijn: I loooooooove Argentina!! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu Ijs en wijn: I loooooooove Argentina!! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Hilde - WaarBenJij.nu

Ijs en wijn: I loooooooove Argentina!!

Door: Een genietende toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 November 2009 | Argentinië, Mendoza

Hola todos!

Argentinië is gewèldig!! Na m'n fijne Chili-ervaring kwamen we aan in Salta, Argentinië. Bloedheet en een luchtvochtigheid... oef... Maar ook tig ijssalons :) Elke dag heb ik opnieuw de fout gemaakt een (te) groot ijsje te kopen bij ruim 34gr. met als gevolg dat je niet op kunt likken tegen die hitte en een brainfreeze onvermijdelijk is... maar ze waren zooooo lekker!

Na de eerste nacht in de hostel, waar we maar 1 douche voor àlle vrouwen hadden en 1 voor alle mannen, gingen Lee, Lindsay en ik op zoek naar een ander hostel, bij voorkeur een die dichter bij het uitgaanscentrum lag, want het was inmiddels zaterdag en we waren heeeeeel wat van plan die avond ;-) Na 2uur in de hitte rondgepufd te hebben, besloten we de hostel 2 huizen verderop van onze huidige hostel te nemen ;-) Daarna was ons doel op zoek te gaan naar een goede busmaatschappij om naar Mendoza te reizen. Aangezien de bussen voor het weekend al vol zaten, besloten we te informeren voor een huurauto! Salta ligt namelijk ruim 1000km verderop en er liggen leuke dorpjes en steden en route! Maar we moeten nog even wennen aan de Argentijnse prijzen... die liggen namelijk een stuk hoger dan in Peru en ruim 2x zo hoog als in Bolivia.. oef.. en de prijs voor een huurauto leverde ons dus ook een flinke shock op... toch mr weer terug naar het busstation en onderweg "even" met de kabelbaan de berg opgegaan om ons waar te maken als zijnde toerist ;-) Het uitzicht was prachtig, mr de kunstmatige, betonnen (!) watervallen vielen een beetje tegen ;-)
Tegen de avond hadden we inmiddels wat meer mensen in de hostel leren kennen en met z'n 8-en vertrokken we richting het uitgaanscentrum :) Na een heerlijke maaltijd en een gezellige avond kwamen we in de kleine uurtjes weer thuis en rond half 10 zweette iedereen z'n bed weer uit.. nou ja, bijna iedereen, toen ze de kamer uit waren heb ik de ventilator ff naar me toe gedraaid en heerlijk doorgeslapen ;-)
Salta is een mooie, drukke en bloedhete stad met een gezellige stadskern (en veel ijssalons).

Na 4 dagen genoten te hebben van de stad en de inkomsten van de ijssalons opgekrikt te hebben, vertrokken we met een luxe bus naar Mendoza, de wijnhoofdstad van Argentinië. Ook hier was het erg warm, maar de luchtvochtigheid was een stuk aangenamer! Op verkenningstocht door stad stuitten we op een Boutique Bodega: een winkeltje van een wijngaard waar je ook een wijnproeverij kon doen! Perfect! Maar iets later dan, want we hadden nog niet geluncht en diverse wijnen proeven op een lege maag... niet zo'n goed idee (verstandig he?!)
Een uurtje later waren we weer terug ;-) Na de eerste wijntjes mochten we kiezen of we doorgingen voor wit of voor rood, maar de verkoopster zag onze twijfel en gaf aan dat we ze eigenlijk ook wel beide konden doen... hips.. daarna nog de keuze tussen port of dessertwijn.. eh.. ook weer beide dus ;-) Na heel wat slokjes van de verschillende wijnen liepen we vrolijk weer naar buiten ;-)
De volgende dag gingen we de traditionele wijntoer doen: in het nabijgelegen dorpje Maipú een fiets huren en langs de verschillende wijngaarden fietsen voor rondleidingen en proeverijen :) Het was een geweldige dag! We hebben niet alleen diverse (heerlijke!) wijnen geproefd, maar zijn ook bij een olijfboomgaard geweest waar we allerlei hartige hapjes mochten proberen en bij een chocolade- en andere lekkernijenbedrijf waar we diverse varianten van chocolade hebben geproefd (broodbeleg, bonbon, likeur, etc. en puur, met noten, met dulce de leche (=karamelpasta)) en diverse jams, etc.. Yummie in my tummy!! Natuurlijk hadden we ook een flesje wijn gekocht die we 's avonds bij onze bbq gedronken hebben :)

Tja.. I loooooove Argentina!

Besos!

• 02 December 2009 - 13:10

C&A Hoeven:

Het blijft een fantastische ervaring en je genier er enorm van, dat is duidelijk. Step-up, want de olifant met de snuit die ....... komt in zicht. Jouw reis enthousiasme heeft er toegeleid, dat wij wederom besmet zijn geraakt om volgend jaar een reis te maken. Zoals je weet doen wij dat niet meer met rugzak. 2 1/2 maand met Borneo, China, Alaska en Canada op het programma. We wensen je een fantastische afsluiting van je reis toe. Met de allerbeste groeten, knuffels en hugs,
    C&A Hoeven