Jungleverhalen - Reisverslag uit Coca, Ecuador van Hilde - WaarBenJij.nu Jungleverhalen - Reisverslag uit Coca, Ecuador van Hilde - WaarBenJij.nu

Jungleverhalen

Door: Me Tarzan....?

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Oktober 2009 | Ecuador, Coca

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels weer terug uit de jungle en het was geweldig!!!

Om half 6 's morgens kwamen mijn leraar en ik aan in Coca, waarvandaan we rond half 12 met de boot de jungle in zouden gaan naar onze Logde. Na het ontbijt werd ik, mbt Spaanse les, de stad ingestuurd met vragen die ik aan de lokale bevolking moest stellen. 1 Ervan was de weg vragen naar een bepaald hotel en hier vragen welke dieren ze hadden en of ik ze mocht zien. Tijdens het ontbijt viel me 1 hoog gebouw op en ik vroeg of dat toevallig het hotel was... haha ja dus, maar ik moest het toch vragen ;-) In het hotel werd me verteld welke dieren ze hadden, oa aapjes en diverse vogels, en ze wees me de tuin. Aangezien ik niet zeker wist of de dieren in een kooi of los waren, liep ik maar een beetje omhoog te kijken tot ik bijna over een megagrote rat stuikelde... zo groot als een kleine-gemiddelde hond!! Ondanks dat ik wist dat dit dier, een capibara, in de jungle leefde, schrok ik toch wel ff... hierna werd ik nog een beetje weggepikt door een tucan, poseerde een schildpad voor me en schoot ik n paar aapjes... met mn fototoestel natuurlijk ;-)

Na een bootritje van een klein uur kwamen we aan bij onze Lodge... wauw, echt leuk! Het is de bedoeling dat Suzan en ik elk een dagdeel een excursie in de jungle doen en een dagdeel Spaans en evt. 's avonds huiswerk... Het huiswerk bestond voornamelijk uit het stellen van vragen en gesprekken voeren met het personeel, die zich (in ruil voor een biertje en wat sigaretjes) hiervoor graag opofferden.. oh, en met de hoop op het strikken van een toekomstige echtgenote... maar helaas ;-) Wel heb ik hierdoor veel geleerd over hun familieleven, het vieren van diverse feestdagen en andere Ecuadoriaanse gewoonten.

Bij de lodge liepen 2 tapirs rond, heel lief :) kwamen af en toe ff in de keuken kijken of ze nog wat konden krijgen. Verder heb ik heel veel mooie vogels gezien: papegaaien, tucans, parkieten, junglespechten en junglehavikken en veel verschillende kikkers en padden van een vingertop groot tot zo groot als je hoofd!! Ook hadden we een keer een grote pad in onze hut, mr helaas wilde Suzan hem verwijderd hebben, ik vond het wel fijn tegen de muggen ;-)

De jungle excursies waren op diverse tijden en diverse wijzen: met de kano (die een keer omsloeg.. gelukkig zat ik in de andere :) ) en te voet en zowel overdag als 's nachts, waarbij we ook kaaimannen en tarantula's gezien hebben! Er zat een meisje in mijn kano die niet helemaal begreep hoe je een kaaiman herkent: hun ogen lichten rood op in het licht van je zaklamp, maar er zaten duizenden larven op planten, die wit oplichtten... zij dacht dat dat allemaal kaaimannen waren hihi, haar vriend hield haar heel de tijd beschermend vast.. volgens mij wist hij het wel ;-)

Ook zijn we bij een familie gaan kijken die hier in de jungle woont en hebben we hun "tuin" bekeken met vele medicinale planten en bomen en maïs en cacaobomen. De bonen aan de cacaoboom bevatten vruchten van wit, plakkerig spul, die smaken naar fruitella, maar met pit. We hebben nog een wedstrijd gehouden wie de pit het verst weg kon spuwen en (natuurlijk) won de gids ;-)

De laatste dag zijn we naar een hoge boom gegaan waar lange, sterke lianen aanhingen, waar je lekker aan kon zwieren!! Leuk! Eerst Suzan en toen de gids haar wilde vangen toen ze terugzwierde, hield hij het niet en zwierden ze samen nog een keer haha, nadat ik was geweest en nog iemand uit de groep, ging Suzan weer en... brak het "handvat" (een horizontaal dwarshoutje wat bevestigd was om je aan vast te houden).. plof.. heel elegant viel Suzan recht op haar gezicht, gelukkig had ze zich niet bezeerd en konden we allemaal ongeneerd lachen ;-)

Na een flinke regenbui (een èchte tropisch-regenwoud-regenbui!) vroeg mijn leraar mij zijn plu op te hangen, heel naief dacht ik dat hij mss zijn arm bezeerd had, dus ik hielp hem graag. Toen ik bijna bij de haak was om de plu op te hangen, bleek er een reuze tarantula naast de haak te zitten!! AAAAAAHH leuk hoor ;-) Maar ik heb het allemaal weer overleefd :) en de dieren in de jungle ook ;-)

Dikke X

  • 11 Oktober 2009 - 06:08

    Anouk:

    gatsie padden, tarantulas, ratten!, ben blij dat je het overleefd hebt!!engerd, wel even je koffer controleren voordat je terugkomt met baby-spinnetjes ofzo :S
    miss u xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 12 Aug. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 79923

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 15 December 2013

South Africa special...

28 April 2013 - 20 Mei 2013

The Big 5+ in Botswana...

03 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Sumatra, Java en Bali

22 Juni 2012 - 03 Juli 2012

Land of Fire and Ice

18 April 2012 - 22 April 2012

Roooooooomaaaaa!

09 Februari 2012 - 12 Februari 2012

Mama en ik naar Reykjavik!

24 September 2011 - 01 Oktober 2011

De Traatsjes in Torremolinos

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

The Rockies Rock!!

06 Maart 2011 - 22 Maart 2011

Cuba Libre!

04 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Kust & Kultuur in Sri Lanka

15 Oktober 2010 - 04 Januari 2011

Indrukwekkend India

06 September 2010 - 15 Oktober 2010

Op grote hoogte in Tibet en Nepal

01 Augustus 2010 - 06 September 2010

Zwerftocht door China....

16 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

The Vodka Train...

14 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Vikingen, trollen en middernachtzon...

29 December 2009 - 03 Mei 2010

Op naar Afrika!

18 September 2009 - 19 December 2009

Het begint in Zuid-Amerika!

04 November 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: