Weer wat foto's!! - Reisverslag uit Lomé, Togo van Hilde - WaarBenJij.nu Weer wat foto's!! - Reisverslag uit Lomé, Togo van Hilde - WaarBenJij.nu

Weer wat foto's!!

Door: Een zwetende toerist ;-)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Maart 2010 | Togo, Lomé

Hallo Allemaal!

Oh oh oh… het is alweer veel te lang geleden dat ik wat schreef en nóg veel langer geleden dat ik foto’s plaatste!! Shame on me ;-)
Hierbij dus ff een snelle, korte update adhv de bijgevoegde foto‘s!

De afgelopen weken hebben we Mali, Burkina Faso en Togo bezocht en straks gaan we naar Ghana! Eerst lieten we in Senegal nog onze banden repareren (naaien dus ;-) geeeen succes!) en in Mali bezochten we o.a. Dogon Country: een gebied waar de Dogon mensen wonen, die nog rituelen en tradities naleven die al eeuwen uitgevoerd worden. Na een dag bezoeken van diverse dorpen, mochten wij een begrafenisritueel bijwonen waarbij een aantal dorpsbewoners met traditionele maskers en in mooie kostuums dansten op trommelmuziek… in hoeverre dit opgevoerd werd voor de toeristen was niet helemaal duidelijk, maar het was wel indrukwekkend! Ook brachten we een bezoek aan de fetisjmarkt in de hoofdstad Bamako, hier kon je “Lucky charms” kopen, zoals apenhoofden, slangenhuiden e.a. “enge” dingen die ik niet als souvenir mee naar huis zal nemen ;-) Tenslotte bezochten we ook de indrukwekkende moskee van Djenné die uit modder opgebouwd is.

Na Mali reisden we door Burkina Faso waar we op weg naar een natuurpark de weg vroegen en te horen kregen dat er een avondklok was ivm rondwandelende olifanten en leeuwen en wij bij de burgermeester in de tuin “moesten” kamperen ;-) De volgende dag bereikten we het natuurpark en zagen er idd olifanten, helaas lieten de leeuwen zich niet zien ;-)

Vervolgens gingen we door naar Togo waar we in het tropische gebied kwamen: het was al heeeel warm, maar nu werd het ook nog heeeeel vochtig..puf puf, zwetend in de tent dus ;-) en heerlijk douchen onder een waterval! ‘s Morgens kwamen de dorpsbewoners van het huttendorpje waarbij we kampeerden kijken naar onze tent.

Sorry voor deze opsomming van feiten van een spannende reis waarover ik ècht wel véél meer kan vertellen, maar internet ligt hier niet op straat en er is veeeeel te veel te zien en te doen hier ;-)

Xx Hilde

• 30 Maart 2010 - 12:14

Anouk:

WOw geweldige fotos!!!ben nog steeds jaloers....genier ervan !xx

• 30 Maart 2010 - 17:02

Sigrid:

Leuk die foto's; spreekt veel meer tot de verbeelding als je er plaatjes bij ziet. Die foto van die waterval douche, wow, heerlijk. En je bent ook lekker bruin zeg. De vlaggen op je pagina vormen echt een indrukwekkende rij. Hier begint het gelukkig ook een beetje lente te worden, al is er van zweten en puffen nog geen sprake. He, had ik me nu net verheugd op zo'n opgedroogde apekop....

• 31 Maart 2010 - 14:30

Yvonne:

He Hilde, Wauw wat zie je er goed uit, en echt bruin!!!!
    Leuk idd om er weer eens foto's bij te zien, vaker doen hoor.
    Hier ook alles zijn gangetje, volgende week begin ik met mijn nieuwe baan.
    Veel plezier!!!

• 02 April 2010 - 06:42

Esther:

Wat een prachtige foto's weer... zelfs die van de fetish markt :-)
    Hier nog lang geen "lekker douchen onder de waterval"-temperaturen, gisteren viel er zelfs weer wat natte sneeuw en dat is geen 1 april grap! Wat wel een 1 april grap was, was dat Jan B en ik de auto van Ron hadden ingeseald :-)) Jammer dat ik je die foto niet kan sturen, zie jij ook weer eens wat van exciting Gilze wat je natuurlijk ontzettend mist .... ?!?!

Ik sluit me aan bij de andere schrijvers v.w.b. geweldige reis, mooie foto's, jaloers etc.
    Ben benieuwd naar de volgende verslagen en foto's.

Groetjes,
    Esther